التسميات

الخميس، 16 أبريل 2015

قصة الدولة الخنثي

انا فين
مش عارف
دولة كدة متعرفلهاش شكل وﻻ لون تبقي محتار هي دكر ولا نتاية تشوف رئيسها بيترقص وبيتنّي تقول أكيد دي دولة طرية وكلها حنية.
 تمشي شوية في حواريها تلاقي جيش جرار متأهب وكأنه رايح معركة 
الخوف ماشي جنبك في الشارع والناس شايفينه وسايبينه واﻻٔسخف انهم مش شايفين انه حاجة غريبة دول كمان أعتادوا عليه وصاحبوه وتعايشوا معاه متعرفش ليه طب ايه يا جماعة خايفين من أيه محدش يرد عليك
المهم عشان أحل انا المشكلة اللي أكيد عندي أنا ﻷن الناس عايشة عادي وحياتهم ماشية بياكلوا ويشربوا ويسرقوا ويشتغلوا ويتجوزوا  قعدت أفكر ايه الدولة دي نظامها أيه وبعد تفكير عميك وصلت الي أن الدولة دي هي النموذج اﻷصيل للدولة الخنثي.
وطبعا أول ما فهمت أنا فين أتقبض عليا بتهمة الفهم بدون تصريح
ملحوظة أنا أكتب هذة السطور قبل ذهابي الي تنفيذ الاعدام بدقائق عقابا علي جريمة الفهم بدون تصريح أدعولي بالرحمة

أنتهت القصة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق